Live η ενημέρωση για την πορεία της πανδημίας από τους Ν. Χαρδαλιά και Γκ. Μαγιορκίνη
27 Οκτ 2020
«Εγγύηση ασφαλείας» οι στενές σχέσεις Ελλάδας – Κύπρου – Ισραήλ
27 Οκτ 2020

Στη Σαλαμίνα το ναρκοθηρευτικό του Π.Ν. μετά τη σύγκρουση – Ανακρίνεται ο καπετάνιος του εμπορικού πλοίου (video)

Μοιράσου το άρθρο:

Στον ναύσταθμο Σαλαμίνας ρυμουλκήθηκε το ναρκοθηρευτικό «Καλλιστώ», στο οποίο σημειώθηκε εισροή υδάτων, μετά τη σύγκρουση με το φορτηγό πλοίο MAERSK LAUNCESTON που μετέφερε κοντέινερ, έξω από το λιμάνι του Πειραιά. Σοκάρουν οι εικόνες με το «κομμένο» στα δύο πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού. Ανακρίνεται ο πλοίαρχος του εμπορικού πλοίου, ενώ απαγορεύτηκε ο απόπλους του. Δύο μέλη του Καλλιστώ του ναρκοθηρευτικού τραυματίστηκαν ελαφρά.
Έπειτα από μία πολύωρη ρυμούλκηση, το ναρκοθηρευτικό «Καλλιστώ» έφτασε στον ναύσταθμο στη Σαλαμίνα. Οι άνθρωποι που συμμετείχαν στη μεταφορά τού κάνουν λόγο για ένα πλοίο κομμένο στη μέση.
«Ουσιαστικά είδαν το πολεμικό πλοίο κομμένο στη μέση. Το μισό βούλιαζε, πήγε στον πάτο της θάλασσας (…) Ήρθαν τα σκάφη ταχείας διάσωσης του ΠΝ, έσωσαν τον κόσμο, την ίδια στιγμή έφτασαν και τα ρυμουλκά φρόντισαν για τη στεγανοποίηση του πλοίου» δήλωσε ο ιδιοκτήτης εταιρείας ρυμούλκησης Γιάννης Λυμπουσάκης.
Το περιστατικό της σύγκρουσης σημειώθηκε στις 7:30 το πρωί. Εκείνη την ώρα το ναρκοθηρευτικό «Καλλιστώ» έπλεε από τον ναύσταθμο Σαλαμίνας, ενώ το εμπορικό πλοίο, πορτογαλικής σημαίας, είχε αναχωρήσει, σύμφωνα με πληροφορίες, από τον Πειραιά στις 7:10 με προορισμό το λιμάνι του Τσανάκαλε στην Τουρκία.
Όταν τα δύο πλοία διασταυρώθηκαν, το αποτέλεσμα ήταν το θηριώδες πλοίο, το οποίο μετέφερε κοντέινερ, να περάσει κυριολεκτικά πάνω από το «Καλλιστώ», στο σημείο της πρύμνης του πολεμικού πλοίου, και να το κόψει στα δύο.
Το πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού πήρε κλίση αρκετών μοιρών προς τα δεξιά, και δόθηκε εντολή εκκένωσης.
Στο σημείο έσπευσαν πλωτά του Λιμενικού και παραπλέοντα πλοία.
«Ήταν απορίας άξιο πως έγινε το περιστατικό με το πλοίο πορτογαλικής σημαίας, το οποίο δεν είδε το σκάφος μας και σχεδόν ανέβηκε πάνω του. Όπως είδατε, μεγάλο μέρος το πίσω μέρος έχει καταστραφεί», ανέφερε μιλώντας στο Newsit ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας.
Τα τελευταία δευτερόλεπτα πριν από τη σύγκρουση ήταν κρίσιμα καθώς οι κινήσεις που έγιναν από τη γέφυρα του Καλλιστώ υπό τις εντολές του κυβερνήτη ήταν καθοριστικές για τις ζωές του πληρώματος.
Η ανακοίνωση του ΓΕΝ
«Ενημερώθηκε το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, την 07:40 σήμερα, για περιστατικό σύγκρουσης μεταξύ πλοίου ΠΝ Ν/ΘΗ “Καλλιστω”, στο οποίο επέβαιναν 27 μέλη πληρώματος, και του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (container) “MAERSK LAUNCESTON” σημαίας Πορτογαλίας, νοτιοανατολικά του αγκυροβολίου Πειραιά.
»Από το συμβάν προκλήθηκε εισροή υδάτων στο ναρκοθηρευτικό πλοίο, ενώ άμεσα οργανώθηκε επιχείρηση διάσωσης των μελών του πληρώματος του Ν/ΘΗ από τρία (03) περιπολικά σκάφη Λιμενικού, δύο αντιρρυπαντικά σκάφη Λιμενικού, ομάδα του Λιμενικού, πλοίο ΠΝ, ελικόπτερο Πολεμικου Ναυτικού και τέσσερα ρυμουλκά. Τα μέλη του πληρώματος περισυνελέγησαν από περιπολικό σκάφος του Λιμενικού και πλοίο του Πολεμικου Ναυτικού, ενώ δύο τραυματίες εκ των μελών του πληρώματος του Ν/ΘΗ μεταφέρθηκαν στο λιμένα Πειραιά με σκάφος ΠΝ, όπου παρελήφθησαν από ασθενοφόρο όχημα ΠΝ και μεταφέρθηκαν στο Ναυτικό Νοσοκομείο Αθηνών.
»Από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά, που διενεργεί την προανάκριση, απαγορεύτηκε ο απόπλους του εμπορικού πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (container), ενώ είναι σε εξέλιξη η διαδικασία ρυμούλκησης του Ν/ΘΗ πλοίου στο Ναύσταθμο Σαλαμίνας».
ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΟΡΕΣΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥΤο ναρκοθηρευτικό είναι κατασκευασμένο το 1987 από ανθρακόνημα (GRP) για ελαχιστοποίηση του μαγνητικού ίχνους και υψηλή αντοχή και είναι πολύ ελαφρύ. Είναι ένα από τα 12 Ναρκοθηρευτικά του Πολεμικού Ναυτικού τύπου HUNT. Κατασκευάστηκε από τα ναυπηγεία της VOSPER THORNYCROFT στο Πόρτσμουθ Αγγλίας. Καθελκύστηκε το 1989.
Το φορτηγό πλοίο MAERSK LAUNCESTON μετέφερε κοντέινερ και φέρει πορτογαλική σημαία. Ο καπετάνιος είναι Πολωνός.
Το βέβαιο είναι πως το ναρκοθηρευτικό «Καλλιστώ» αν δεν ήταν φτιαγμένο από πολυεστέρα και ανθρακονήματα θα είχε βυθιστεί.
Μια πρώτη εικόνα που έχουν σχηματίσει οι επιτελείς του υπουργείου Άμυνας είναι ότι το σκάφος του Π.Ν., εξερχόμενο του ναυστάθμου της Σαλαμίνας, διατηρούσε παράλληλη πορεία με το πέντε φορές μεγαλύτερο του σκάφος μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Σύμφωνα με όσα φαίνονται και από τις πλατφόρμες στο διαδίκτυο, το εμπορικό έξω από το Κερατσίνι είχε αναπτύξει σχετικά μεγάλη ταχύτητα για να κινείται μέσα στον δίαυλο όπου απαιτούνται ταχύτητες έως 5 κόμβους, καθώς η κίνηση σκαφών είναι πυκνή και απαιτείται προσοχή. Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία, η ταχύτητα του υπερμεγέθους σκάφους ήταν περίπου 16 κόμβοι, και λίγα λεπτά αργότερα έδειξε επιβράδυνση στους 8 και μετά στους 4 κόμβους, όπου και πιθανολογείται ότι ακολούθησε η σύγκρουση με το «Καλλιστώ».
Μέχρι στιγμής δεν είναι βέβαιο αν το σκάφος θα «σωθεί» τελικά καθώς ένα κομμάτι της πρύμης του έχει αποκοπή με τη σφοδρότατη σύγκρουση.
Το πλήρωμα του ναρκοθηρευτικού δίνει καταθέσεις για το ατύχημα στους αρμόδιους ερευνητές του Πολεμικού Ναυτικού και του Λιμενικού Σώματος.
Εκτιμάται ότι η όλη διαδικασία θα κρατήσει αρκετό χρονικό διάστημα μέχρι να διαλευκανθεί πλήρως η υπόθεση.
Πηγή ΕΡΤ Ρεπορταζ Γ. Σιδέρης, Κ. Παπαδόπουλος, Ν. Καπόγλης, Άντζελα Ζούγρα, Κατερίνα Μπατζάκηwww.ert.gr

Μοιράσου το άρθρο: