Εκδήλωση λήξης των Εργαστηρίων Παραδοσιακών Τεχνών με προσκεκλημένο τον Λάκη Κουρετζή
21 Ιούν 2019
Έτοιμες οι τεχνικές μελέτες για τη σιδηροδρομική σύνδεση Λιμανιού-ΒΙΠΕ
21 Ιούν 2019

Ευρωπαϊκό πρόγραμμα για την αντιμετώπιση της σχολικής διαρροής

Μοιράσου το άρθρο:

Στο 5% κυμαίνεται ο μέσος όρος της σχολικής διαρροής στην Ευρωπαϊκή Ένωση με τη Μαγνησία να τον πλησιάζει και την Τουρκία να τον ξεπερνά κατά πολύ, ενώ το μικρότερο ποσοστό φαίνεται να το έχει η Πορτογαλία που κυμαίνεται μεταξύ 2-3%. Για την αντιμετώπιση της σχολικής διαρροής βρίσκεται αυτή την περίοδο σε εξέλιξη πρόγραμμα Erasmus  με ηγέτη εταίρο την Τουρκία με τη συμμετοχή της Ελλάδας, της Ρουμανίας και της Πορτoγαλίας. Στη Μαγνησία φιλοξενούνται 18 εκπαιδευτικοί που συμμετέχουν στο πρόγραμμα και σήμερα δόθηκε συνέντευξη Τύπου για τις δράσεις που προτείνονται στο χώρο εκδηλώσεων Β΄θμιας Εκπαίδευσης.

Σημαντικό πρόβλημα που απασχολεί όλες τις χώρες της Ευρώπης χαρακτήρισε τη σχολική διαρροή ο προϊστάμενος Β’θμιας Εκπαίδευσης, Σωκράτης Σαβελίδης που στη χώρα μας ανέρχεται σε 4,23% ενώ στη Μαγνησία πλησιάζει το 5,04% ειδικά στο Γυμνάσιο. Στο νομό Ξάνθης το ποσοστό εκτινάσσεται στο 15,12% ενώ στη Φλώρινα και στην Ευρυτανία αυτό διαμορφώνεται στο 0,75%.

Από την Ελλάδα στο πρόγραμμα συμμετέχει το 2ο Γενικό Λύκειο της Ν. Ιωνίας. Όπως τόνισε ο κ. Σαβελίδης εμείς ως β’θμια εκπαίδευση προτείνουμε για την αντιμετώπιση της σχολικής διαρροής, τον επαγγελματικό προσανατολισμό, των γονέων των Ρομά με στόχο να παρακολουθήσουν το επαγγελματικό Λύκειο, διαβούλεση των σχολικών επιτροπών για το θέμα κ.α Επιπλέον τόνισε ότι σημαντική είναι η συμβολή του προγράμματος «Άγιος Απόστολος Θαδαίος» που υλοποιεί η Μητρόπολη Δημητριάδος που εκπαιδεύει ακόμη και ενηλίκους για να έχουν καλές προοπτικές απασχόλησης.

Από την πλευρά του ο διευθυντής του 2ου ΓΕΛ Ν. Ιωνίας Δημ. Μπαζιάνας ευχήθηκε να εξαχθούν χρήσιμα συμπεράσματα από το πρόγραμμα που στόχο έχει τα παιδιά να λάβουν γνώση πέραν των συμβατικών μεθόδων, με δραστηριότητες έξω από το σχολείο.

Ο προϊστάμενος Β’θμιας Εκπαίδευσης της περιοχής Οσμάνιε, στη Νότια Ανατολική Τουρκία,  Aydin Albak, επισήμανε ότι παρόμοια προβλήματα σχολικής διαρροής αντιμετωπίζει και η Τουρκία που έχει θέσει ως στόχο να μειώσει τη σχολική της διαρροή στο 5% που είναι ο ευρωπαϊκός μέσος όρος. «Με αυτό το πρόγραμμα προσπαθούμε τα παιδιά να αγαπήσουν τις εξωσχολικές δραστηριότητες και προσπαθούμε με τους εταίρους μας να καταλήξουμε σε θετικές προτάσεις». Τόνισε ότι η κύρια αιτία εγκατάλειψης του σχολείου είναι η ακαδημαϊκή αποτυχία (χαμηλή βαθμολογία κυρίως και αντιμετώπιση του θέματος από το οικογενειακό και φιλικό περιβάλλον).

Από την πλευρά της η οργανωτική υπεύθυνος του προγράμματος στην Τουρκία, Medine Guney επισήμανε ότι από την εμπειρία της ως εκπαιδευτικός για 21 χρόνια, είναι δύσκολο να τραβήξεις την προσοχή παιδιών που γεννήθηκαν μετά το 2000 και είναι εθισμένα στην άπλετη πληροφόρηση που προσφέρει η τεχνολογία και νομίζουν ότι δεν χρειάζονται τον δάσκαλο και το σχολείο. Ανέφερε ότι στην περιοχή της Οσμάνια οργανώθηκε μία λέσχη τέχνης και σε αυτή επελέγη στο πλαίσιο του προγράμματος τα παιδιά να μάθουν marbelling που είναι το υγρό βάψιμο, μια παραδοσιακή τέχνη στην Τουρκία. «Οι άλλες χώρες μπορούν να διαλέξουν μία άλλη τέχνη με στόχο πάντα να κρατήσουμε τα παιδιάς το σχολείο και να αυξήσουμε τις ακαδημαϊκές επιτυχίες τους με στόχο να προχωρήσουν και στην Γ’θμια Εκπαίδευση», διευκρίνισε.

Ο Διευθυντής του σχολείου της περιοχής Οσμάνια  που συμμετέχει στο πρόγραμμα, ανέφερε ότι στη χώρα του το υπουργείο Παιδείας εφαρμόζει κι άλλα προγράμματα για να περιορίσει τη σχολική διαρροή ενώ στο σχολείο τους κάνουν πολλές δραστηριότητες όπως φέτος που επέλεξαν να κατασκευάσουν σπιτάκι για πουλιά και τα τοποθέτησαν στα πάρκα της πόλης. Επίσης τα παιδιά ασκήθηκαν στην τέχνη του marbelling ενώ το μάθημα της λογοτεχνίας εμπλουτίστηκε με επισκέψεις σε χώρους που δραστηριοποιούνται λαϊκοί ποιητές ενώ επισκέφθηκαν και ιστορικά μνημεία και τοποθεσίες στο πλαίσιο των μαθημάτων της Ιστορίας και της Γεωγραφίας.

Η εκπρόσωπος της Ρουμανίας Αντριάνα Μέστερ τόνισε ότι στη χώρα της το ποσοστό σχολικής εγκατάλειψης ανέρχεται στο 8-9% αλλά έχει αναληφθεί δράση για τη μείωσή του. «Έχουμε ενεργή συμμετοχή σε διάφορα προγράμματα και σαν καλή πρακτική προσφέρουμε στα παιδιά την δυνατότητα να κάνουν μαθήματα επιλεγόμενα όπως τεχνολογία, επικοινωνία, κ.α. Επίσης  υπάρχουν κυβερνητικά προγράμματα σίτισης στο σχολείο, επιδόματα για να συνεχίσουν τα παιδιά τις σπουδές τους , χρήματα για να αγοράσουν ψηφιακό εξοπλισμό, υποτροφίες κλπ».

Τέλος ο υπεύθυνος για την υλοποίηση του προγράμματος από την Πορτογαλία ανέφερε ότι ο δήμος, στα διοικητικά όρια του οποίου ανήκει το σχολείο που συμμετέχει στο πρόγραμμα, έχει δημιουργήσει έναν οργανισμό με κοινωνικούς φορείς που μπορούν να βοηθούν τα παιδιά να μην αφήνουν το σχολείο και υλοποιούνται προγράμματα παρόμοια με αυτό. Τα παιδιά που εγκαταλείπουν το σχολείο στην Πορτογαλία είναι κυρίως παιδιά οικονομικά αδύναμων οικογενειών. «Το θέμα είναι να έχουμε 0% εγκατάλειψη από το σχολείο. Είναι σημαντικό οι μαθητές να έχουν όλα τα εφόδια για να αντιμετωπίσουν τη μελλοντική ζωή τους» τόνισε. Επίσης ανέφερε ότι στην χώρα του υπάρχει νόμος που προβλέπει ότι τα παιδιά πρέπει τρεις φορές το χρόνο να παρακολουθούν θεατρικές παραστάσεις και το θέατρο να πάει κοντά στο σχολείο.

Στο τέλος έγινε ανταλλαγή δώρων.

Μοιράσου το άρθρο: