“Η σωτηρία της ψυχής είναι πολύ μεγάλο πράγμα…”
4 Ιούν 2019
Μουσικό ταξίδι σε καλοκαιρινές διαδρομές
4 Ιούν 2019

Διημερίδα για τρόπους διαχείρισης του στρες στο Πορφυρογένειο Ίδρυμα

Μοιράσου το άρθρο:

Διημερίδα με θέμα “Στρες: Εχθρός ή σύμμαχος – Από το μύθο στην πραγματικότητα”, θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 8 και την Κυριακή 9 Ιουνίου 2019, στις 10:30 το πρωί, στο Πορφυρογένειο Ίδρυμα Αγριάς. Στο πλαίσιο της διημερίδας θα αναλυθούν τρόποι διαχείρισης του στρες μέσω διατροφής, άσκησης και μουσικής. Στην διημερίδα θα γίνει επίσης, παρουσίαση και επίλυση μαθηματικών προβλημάτων με τη χρήση χειραπτικών υλικών (algebra tiles).

 

Ζώντας στο 2019 ο άνθρωπος θεωρεί πως έχει πετύχει μοναδικά επιτεύγματα, έχει προσεγγίσει και αναπτύξει απίστευτες δεξιότητες, έχει δημιουργήσει και φτάσει στα ποιό υψηλά επίπεδα την επιστήμης και της τέχνης.

Όμως κάτι μέσα του τον κρατά σε επαφή με τις ρίζες του, τον πρωτόγονο άνθρωπο του Νεάντερνταλ και τον Homo Sapiens, των άνθρωπο των σπηλαίων και της προϊστορικής εποχής.

Μία εσωτερική αντίδραση που λειτουργεί με σκοπό να κινητοποιήσει και να προστατέψει, αλλά που όμως συχνά εξουθενώνει τον ανθρώπινο οργανισμό.

Το ΣΤΡΕΣ . Αυτός ο μηχανισμός εγρήγορσης που παραμένει αναλλοίωτος μέσα στις χιλιετίες, μπορεί να σώσει ή να εξαντλήσει έναν άνθρωπο. Eίναι μια λέξη που ακούγεται συχνά στην εποχή μας. Η ερμηνεία της, τί δηλαδή σημαίνει στρες, καθώς και πως αυτό συνδέεται με τις περισσότερες σύγχρονες ασθένειες, τις μεταβολικές και διατροφικές διαταραχές που μας ταλαιπωρούν, αποτελεί το στόχο αυτής της διημερίδας. Θα παρουσιάσουμε και θα αναλύσουμε τους παράγοντες και τους τρόπους εκδήλωσης του στρες.

Κατά τη διάρκεια της πρώτης μέρας θα δούμε πως μπορούμε να το αναγνωρίσουμε και πως να έχουμε τη δυνατότητα να το διαχειριστούμε μέσα από τη διατροφή, την άσκηση, και τη μουσική. Τη δεύτερη μέρα, βιωματικά, θα ανακαλύψουμε πως μπορούμε να πετύχουμε την αποφόρτιση και την εξισορρόπηση του, ώστε τελικά να λειτουργεί επ’ όφελος μας, ως προστατευτικός μηχανισμός.

• Μουσικοθεραπεία : Θα αναλύσουμε τι σημαίνει «μουσικοθεραπεία», μέσα από μια ιστορική αναδρομή ώστε να συνειδητοποιήσουμε πως το μουσικό ερέθισμα μπορεί να επιτείνει ή να μειώσει τα επίπεδα του στρες. Mε τον τρόπο αυτό θα γίνει κατανοητό το πώς μπορούμε να προφυλασσόμαστε από τις αρνητικές του επιπτώσεις με τη συνοδεία της μουσικής.

• Ιδιοσυγκρασιακή Ιπποκρατική Διατροφή: Ο Ιπποκράτης ήταν ο πρώτος που εξέφρασε της αρχές της θεωρίας των χυμών, επάνω στην οποία στηρίζεται η ιδιοσυγκρασιακή διατροφή. Κατά τη διάρκεια αυτής της διημερίδας, θα μάθουμε να αξιολογούμε τη διατροφή μας και την τροφή, ανάλογα με τη δύναμη που έχει να στηρίζει ή να παρακωλύει τη διαδικασία του μεταβολισμού και κατά συνέπεια εάν θρέφει ή όχι τον οργανισμό μας. Οι τροφές αξιολογούνται και επιλέγονται ανάλογα με την ιδιοσυγκρασία του ατόμου (φυσική προδιάθεση, γενετική προδιάθεση) ώστε να είναι κατάλληλες τόσο για για την κυτταρική του λειτουργία, όσο και για την εξισορρόπηση των τεσσάρων χυμών του οργανισμού του.

• Θεραπευτική – Διορθωτική Άσκηση: Ένας από τους τρόπους διαχείρισης του στρες είναι η θεραπευτική – διορθωτική άσκηση. Θα αναπτυχτούν λοιπόν όλοι οι τρόποι με τους οποίους η κίνηση (ευ στρες) μπορεί να απελευθερώσει τον άνθρωπο από το “κακό” στρες. Τρόποι καθημερινοί – εύκολοι – αποτελεσματικοί. Αρκεί να τους δοκιμάσουμε.

• Η χρήση χειραπτικών υλικών στη διαχείριση του μαθησιακού στρες : Η έλλειψη εμπειρίας, για το μαθητή, σημαίνει δημιουργία κενών στη γνώση, αφού αυτή δεν αποκτήθηκε με δικό του έλεγχο. Τα συσσωρευμένα αδιέξοδα που δημιουργούνται γεμίζουν άγχος τον μαθητή και με αρνητική στάση απέναντι στα μαθήματα.

Κατά τον Polya (Ούγγρος μαθηματικός) η αποτελεσματική μάθηση ξεκινά με την αντίληψη σε ένα συγκεκριμένο περιβάλλον, όπου θα υπάρχουν απλά υλικά, που κάνουν την ερμηνεία και την κατανόηση των μαθηματικών όρων πιο εύκολη. Αυτά τα υλικά είναι τα χειραπτικά, πρόκειται για συγκεκριμένα μοντέλα ελκυστικά, που εμπλέκουν μαθηματικές έννοιες. Από τη φύση τους, μπορούν να αγγιχθούν και να κινηθούν από τους μαθητές, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να συζητήσουν τις ιδέες τους, να εκφράσουν τις μαθηματικές τους σκέψεις και να περιορίσουν τον φόβο και το άγχος τους για το μάθημα. Συμπεράσματα ερευνών έδειξαν ότι οι μαθητές που διδάχθηκαν τις αλγεβρικές έννοιες με τη χρήση χειραπτικών υλικών, βελτίωσαν την επίδοσή τους και μείωσαν τον φόβο τους και το άγχος τους για το μάθημα.

 

Μοιράσου το άρθρο: