Κ. Αγοραστός: Ο φορέας υλοποίησης δεν ενδιαφέρθηκε ποτέ να γίνει το ποδηλατοδρόμιο στα Τρίκαλα
3 Απρ 2019
Παρουσιάστηκε στον Παλαμά «Το κοινωνικό έπος των Καραγκούνηδων της Θεσσαλίας»
3 Απρ 2019

Τα «άκουσε» εργολάβος από Αγοραστό – Δεν υπέγραφε τη σύμβαση χωρίς ρήτρες

Μοιράσου το άρθρο:

Αρνήθηκε να υπογράψει σύμβαση ύψους 1.500.000 ευρώ για οδικά έργα στη Μαγνησία ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας, Κ. Αγοραστός με τον ανάδοχο της δημοπρασίας, και ζήτησε να επιβληθούν υψηλές ημερήσιες ρήτρες. Αφορμή το γεγονός ότι ο συγκεκριμένο εργολάβος δεν είχε εκτελέσει στην ώρα τους και σωστά διάφορα έργα ανά τη Μαγνησία τα προηγούμενα χρόνια.

Ο κ. Αγοραστός έψεξε τον εργολάβο παρουσία νομαρχιακών συμβούλων, υπηρεσιακών στελεχών και δημοσιογράφων σήμερα το μεσημέρι, λίγο πριν την υπογραφή μίας σειράς συμβάσεων για την εκτέλεση οδικών έργων στη Μαγνησία.

Όπως δήλωσε, «ενώ  η Περιφέρεια έχει εξασφαλίσει την ένταξη, τα χρήματα των έργων και την ομαλή και σωστή δημοπράτησή τους, ξαφνικά τα αναλαμβάνουν κάποιες ανάδοχες εταιρίας που όχι μόνο δεν μπορούν να τα ολοκληρώσουν στο προβλεπόμενο χρονικό διάστημα, αλλά δημιουργούνται και προβλήματα στις τοπικές κοινωνίες, που νομίζουν ότι υπεύθυνη είναι η Περιφέρεια Θεσσαλίας, με αποτέλεσμα να δημιουργείται τεράστιο πρόβλημα».
Σύμφωνα με τον Κ. Αγοραστό, όταν η χρηματοδότηση είναι εξασφαλισμένη, όταν οι υπηρεσίες βοηθούν, όταν πληρώνονται στην ώρα τους, δεν μπορούν να δημιουργούν προβλήματα, να βγαίνουν στις τοπικές κοινωνίες και να μη υλοποιούν τα έργα, όπως έγινε στη Σκόπελο και στον Κισσό, ή έργα που έχουν εγκαταλειφθεί, όπως στον Αλμυρό, που φορέας υλοποίησης είναι ο Δήμος.

Επιπλέον ο κ. Αγοραστός επισήμανε ότι το νομοθετικό είναι διάτρητο και το εκμεταλλεύονται οι εργολάβοι. Ο περιφερειάρχης ζήτησε να μπουν ρήτρες στη συγκεκριμένη σύμβαση, που αφορά το έργο αποκατάστασης της εθνικής οδού Βόλου – Μηλεών – Χορεύτρας, προϋπολογισμού 1.500.000 €, που ο ανάδοχος αναδείχτηκε μειοδότης με 59% έκπτωση.

Ο ίδιος ανάδοχος, που έχει έδρα τη Θεσσαλονίκη, είχε αναλάβει τεχνικά έργα στη Μαγνησίας 1,8 εκ. €, τρία έργα αποκαταστάσεων στη Σκόπελο από τη θεομηνία και άλλα έργα στον Αλμυρό.

Ο Κ. Αγοραστός ανέφερε ότι η Περιφέρεια έχει εκτελέσει 5 δις € έργα τα τελευταία οκτώ χρόνια, πρόσθεσε ότι ευτυχώς οι αστοχίες των εργοληπτικών εταιριών είναι λίγες και ξεκαθάρισε ότι «δεν μπορεί να συνεχιστεί αυτό και μάλιστα αυτή την περίοδο, που είναι ύποπτη και πονηρή»…
Σύμφωνα με τον περιφερειάρχη στο Πήλιο υπάρχουν έργα αποκατάστασης 25-30 εκ. €, επέλεξε να γίνουν με δημοπρασία και όχι με απευθείας αναθέσεις, έγιναν σοβαρές μελέτες για να μην υπάρχουν προβλήματα στο μέλλον και θέλει σοβαρές εταιρίες να εκτελέσουν σωστά το έργο και στην ώρα τους, διότι ο κόσμος ρίχνει το φταίξιμο στην Περιφέρεια, έστω κι αν δεν είναι δικά της έργα.
«Η κατάσταση πρέπει ν’ αλλάξει και κάποιος πρέπει να τα πει γιατί εδώ τα έχουν όλοι καλά με όλους και τα έργα δεν προχωρούν. Είναι ξεκάθαρο ότι πρέπει να σοβαρευτούν», ήταν η δήλωση του κ. Αγοραστού.

Καθυστέρηση στο ΠΕΒ
Καθυστέρηση σχεδόν ενός χρόνου παρουσιάζει και η αποκατάσταση του οδοστρώματος Βόλου – Βελεστίνου, στο ύψος του 304 ΠΕΒ και ο περιφερειάρχης, που επισκέφθηκε σήμερα το έργο, είπε ότι απομένουν 300 μ. αντιολισθητικού ασφαλτοτάπητα για να ολοκληρωθεί. Όπως ανέφερε, πιο κάτω στο ίδιο δρόμο το έργο ξεκίνησε και προχωράει με γοργούς ρυθμούς, και πιο πάνω, υπάρχει καθυστέρηση πολλών μηνών.
«Τις επόμενες μέρες περιμένουμε βροχές. Αν δεν τελειώσει τώρα το έργο, πρέπει να πάει πιο πίσω και να δώσουμε παράταση. Είναι έτσι το σύστημα των δημοσίων έργων, που δεν μπορεί να γίνει κάτι άλλο και δεν σου επιτρέπει να είσαι αυστηρός. Κι εμείς που είμαστε αυστηροί, πηγαίνουν στο υπουργείο και δικαιώνονται», δήλωσε ο περιφερειάρχης. Ο ίδιος κάλεσε τις εταιρίες που δεν έχουν τη δυνατότητα να μην μπαίνουν σε κομβικά έργα και δεν μπορούν να τα ολοκληρώσουν.

Συντήρηση στο Ν. Πήλιο
Ο περιφερειάρχης υπέγραψε τη σύμβαση για συντήρηση δρόμων στο Νότιο Πήλιο, προϋπολογισμού 1 εκ. €, που αφορά το οδικό δίκτυο Μαλάκι – Γατζέα – Κ. Νερά, Αργαλαστή – Ξινόβρυση – Ποτιστικά, Μηλίνα – Τρίκερι και Κατηγιώργης – Πλατανιάς. Ακόμη υπέγραψε τη σύμβαση για συντήρηση του δρόμου Κανάλια – Κερασιά, προϋπολογισμού 780.000 €, καθώς και τη συντήρηση των κτιρίων της Περιφερειακής Ενότητας Μαγνησίας (Διοικητήριο, Μηχανολογικό και ΚΤΕΟ), ύψους 200.000 €.

 

Μοιράσου το άρθρο: