Ημέρα Μνήμης των θυμάτων του Ολοκαυτώματος – Δε λησμονούμε!
28 Ιαν 2019
Διάσημοι και ταλαντούχοι μουσικοί που ακολούθησαν τα μουσικά μονοπάτια του πατέρα τους
28 Ιαν 2019

Η ταινία «Το τετράγωνο» σε Μεταξουργείο και Αχίλλειο

Μοιράσου το άρθρο:

Με την ταινία «Το τετράγωνο» (The square), σε σκηνοθεσία Ρούμπεν Εστλουντ, συνεχίζονται οι προβολές της κινηματογραφικής κοινότητας του ΔΟΕΠΑΠ-ΔΗΠΕΘΕ του Δήμου Βόλου.
Η ταινία θα προβληθεί την Παρασκευή 1 Φεβρουάριου στο Μεταξουργείο στην Ν.Ιωνία και την Δευτέρα 4 Φεβρουάριου στο Αχίλλειο. Ώρα έναρξης 21:30.


Πρόκειται για μια παραγωγή Σουηδίας, Γερμανίας, Γαλλίας και Δανίας, του 2017, σε σκηνοθεσία και σενάριο Ρούμπεν Εστλουντ. Πρωταγωνιστούν οι: Κλες Μπανγκ, Ελίζαμπεθ Μος, Ντόμινικ Γουέστ, Τέρι Νοτάρι, ενώ η διάρκειά της είναι 142 λεπτά.

Χρυσός Φοίνικας στις Κάνες για μια ξεκαρδιστικά πικρή και κινηματογραφικά πρωτότυπη σάτιρα της σύγχρονης τέχνης, της πολιτικής ορθότητας και της ευνομούμενης βορειοευρωπαϊκής κοινωνίας.

Το τετράγωνο είναι ένα καταφύγιο εμπιστοσύνης και φροντίδας.
Μέσα του όλοι μοιραζόμαστε ίσα δικαιώματα και ίσες υποχρεώσεις.

Ο Κρίστιαν είναι ο πολύ διανοούμενος, πολύ όμορφος και πολύ…πολιτισμένος επιμελητής σε ένα σημαντικό μουσείο σύγχρονης τέχνης στη Σουηδία. Το νέο του project λέγεται To Τετράγωνο. «Το Τετράγωνο είναι ένα καταφύγιο εμπιστοσύνης και φροντίδας. Μέσα του όλοι μοιραζόμαστε ίσα δικαιώματα και ίσες υποχρεώσεις». Με αυτή την επιγραφή να συνοδεύει το έργο τέχνης που δίνει σφυγμό στην ταινία, ο Σουηδός Ruben Östlund (Ανωτέρα Βία) οικοδομεί τη νέα του σάτιρα με στόχο την ευημερούσα δυτική (και βορειοευρωπαϊκή) κοινωνία. Ο σκηνοθέτης, που έχει γράψει και το σενάριο, καθρεφτίζει στον πολιτικά ορθό πρωταγωνιστή του όλες τις αμήχανες και καθόλου καθωσπρέπει αντιδράσεις που μπορεί να προκαλέσει μια αναπάντεχη ενόχληση στην καθημερινή ροή, όσο μικρή κι αν είναι. Με αφορμή την ιδιαίτερα…θεατρική κλοπή ενός iPhone, ο ιστός της σάτιρας ξετυλίγεται εξωφρενικά και ξεκαρδιστικά.

Μεθοδικά αλλά και με το ευφυές θράσος και ιδιαίτερο χιούμορ που έχει επιδείξει στη φιλμογραφία του ο Östlund, η ταινία απευθύνει στους ήρωες, και κατ’ επέκταση στους θεατές, εύστοχα και ανησυχητικά ερωτήματα για την ευθύνη απέναντι στους άλλους, για τις περίφημες ηθικές αξίες που μοιάζουν να υποχωρούν εύκολα και αυθόρμητα, για την κοινωνική ανισότητα και τη δυσπιστία που έχει καθιερωθεί στη θέση μιας παλιότερης πίστης στο σύστημα.

Η ταινία απέσπασε το Χρυσό Φοίνικα στο 70ο Φεστιβάλ των Καννών – σχολιάστηκε μάλιστα από κάποιους ότι είναι «υπερβολικά αστεία» για το συγκεκριμένο βραβείο! Ο Pedro Almodovar, πρόεδρος της κριτικής επιτροπής των Καννών, περιέγραψε την ταινία ως μία «πλούσια και απόλυτα σύγχρονη ιστορία για τη δικτατορία της πολιτικής ορθότητας».

Μοιράσου το άρθρο: