Συνελήφθη για απόπειρα απάτης 68χρονος στον Παλαμά – Αναζητείται η συνεργός του
15 Μαΐ 2018
Έδιωξαν μαθητές από Μουσείο γιατί δεν είχαν να πληρώσουν ξεναγό
15 Μαΐ 2018

Η ταινία «Ηνωμένες Πολιτείες της Αγάπης» στο Μεταξουργείο

Μοιράσου το άρθρο:

Με την ταινία «Ηνωμένες Πολιτείες της Αγάπης» σε σκηνοθεσία Τόμας Βασιλέφσκι, συνεχίζονται οι προβολές της κινηματογραφικής κοινότητας του ΔΟΕΠΑΠ-ΔΗΠΕΘΕ του Δήμου Βόλου.  Η ταινία θα προβληθεί την Παρασκευή 18 Μαίου στο Μεταξουργείο στην Ν.Ιωνία (έναρξη 21:30) και την Δευτέρα 21 Μαίου στο Αχίλλειο στις 21:15 (έναρξη 21:30).

Πρόκειται για μία πολωνική παραγωγή που έχουν κάνει οι Πιοτρ Κόμπους και Ανιέσκα Ντρέβνο. Τη σκηνοθεσία και το σενάριο έκανε ο Τόμας Βασιλέφσκι, τη φωτογραφία ο Όλεγκ Μούτου, το μοντάζ η Μπεάτα Βαλεντόσφκα. Πρωταγωνιστούν οι Τζούλια Κιζόφσκα, Μαγκνταλένα Τσιελέκα, Ντορότα Κόλακ, Μάρτα Νιεράντκιεβιτς, Τόμεκ Τίντικ 

Πολωνία, 1990. Τέσσερις γυναίκες έρχονται αντιμέτωπες με μικρά και μεγάλα προσωπικά διλήμματα σε έναν κόσμο που αλλάζει. Βραβείο σεναρίου στο Βερολίνο για ένα στιλιζαρισμένο, κισλοφσκικών αποχρώσεων δράμα πάνω στον ανεκπλήρωτο έρωτα.

Συνεχίζοντας να κινηματογραφεί ήρωες οι οποίοι αναζητούν ταυτότητα και πυξίδα σε έναν ανοίκειο, αν όχι εχθρικό κόσμο, ο Τόμας Βασιλέφσκι (spotlight στις περσινές¬ Νύχτες Πρεμιέρας ) αναζητά στην τρίτη ταινία του τις «Ηνωμένες Πολιτείες της Αγάπης», σε μια Πολωνία που απολαμβάνει το πρώτο έτος «ελευθερίας» της. Είμαστε στο 1990, μια χρονιά που μια νέα ιστορική σελίδα αρχίζει να γράφεται για τη χώρα, γεμάτη ελπίδα και άλλη τόση αβεβαιότητα. Το ανάλογο συναίσθημα κυριαρχεί και στη ζωή τεσσάρων γυναικών, αντιμέτωπων με μικρά και μεγάλα προσωπικά διλήμματα: η Αγκάτα που προσπαθεί να δραπετεύσει από έναν ασφυκτικό γάμο μέσα από μια εξίσου αδιέξοδη παράλληλη σχέση. η διευθύντρια σχολείου Ίζα η οποία τα έχει με τον παντρεμένο πατέρα μιας μαθήτριάς της. η Ρενάτα που παρακολουθεί κρυφά την πολύ νεότερή της γειτόνισσα Μαρζένα, της οποίας ο άντρας εργάζεται στη Γερμανία.

Οι διαδρομές του θηλυκού κουαρτέτου διασταυρώνονται με κισλοφσκικό τρόπο, ο οποίος υπογραμμίζει διακριτικά το παιχνίδι της μοίρας, ενώ ταυτόχρονα αφήνει χώρο για ψυχολογική ανάλυση των πολλαπλών όψεων του ίδιου κατά βάθος (σύγχρονου ) ανθρώπου. Εκείνου που νιώθει εγκλωβισμένος σε έναν προσωπικό λαβύρινθο και αναζητά μέσω του έρωτα, της κορυφαίας μορφής ανθρώπινης επικοινωνίας, διέξοδο προς την ουτοπική χώρα¬ της «ευτυχίας». Μόνο που οι έξοδοι κινδύνου μοιάζουν, η μία μετά την άλλη, όλες κλειστές. Η σκηνοθεσία του Βασιλέφσκι, στιλιζαρισμένη με μοντέρνο τρόπο, ενισχύει αυτήν την αίσθηση απομόνωσης εν μέσω πλήθους και αντανακλά την κλινική ψυχρότητα που περικυκλώνει τα διάπυρα πάθη.

Αν και διαθέτει λιγοστό κινηματογραφικό χρόνο για κάθε ηρωίδα, ο νεαρός Πολωνός περιγράφει εύστοχα τις περίπλοκες κοινωνικές, οικογενειακές και κατά περίσταση σεξουαλικές σχέσεις τους, συναρτά τις μεν με τις δε και ταυτόχρονα ακτινογραφεί μια ολόκληρη πολιτικογεωγραφική πραγματικότητα – της νέας Ανατολικής Ευρώπης. Γι’ αυτό και το στερεά δομημένο σενάριό του απέσπασε την Αργυρή Άρκτο στο Φεστιβάλ Βερολίνου και μια υποψηφιότητα στα Ευρωπαϊκά Βραβεία Κινηματογράφου.

 

Μοιράσου το άρθρο: