Monika Ertl, μια φλογερή ψυχή που δεν μπορούσε να αρκεσθεί στην πραγματικότητα
5 Ιούλ 2018
Χρ. Νικολόπουλος: Ο τελευταίος της «φυλής» των λαϊκών συνθετών
12 Ιούλ 2018

Η Mercedes Sosa με τα μάτια του Βασίλη Πέτση

Image of Mercedes Sosa, detail from Juana Alicia's mural The Spiral Word: El Codex Estánfor,  El Centro Chicano, 2012. Photo Ever Rodriguez

Μοιράσου το άρθρο:

Η εκπομπή  “Ακροβατώντας στα σημάδια του χρόνου”, της Δευτέρας 9 Ιουλίου επιστρέφει στα 1935, όταν γεννιέται η Haydée Mercedes Sosa, στο Σαν Μιγκέλ ντε Τουκουμάν.

Τραγουδώ, γιατί αυτός είναι ο δρόμος μου, έλεγε η Μερσέντες Σόσα. Παρακαταθήκη, το σπουδαίο έργο της, που έγινε βάλσαμο και γροθιά για τους αδικημένους, που υψώθηκε κόντρα στην αδικία, που διεκδίκησε αξιοπρέπεια, κοινωνική και πολιτική ελευθερία. Στη διάρκεια της γεμάτης δημιουργία, συγκινήσεις και αγώνες ζωής της, η κορυφαία ερμηνεύτρια «όργωσε» τον κόσμο, μεταφέροντας το μήνυμα της ελευθερίας, για να μπορούν να ζουν οι λαοί χωρίς δυνάστες.

Έλεγε η  ίδια πως «ένας ερμηνευτής δεν είναι μόνο η φωνή! Ένας καλλιτέχνης είναι κάτι παραπάνω από φωνή. Είναι τα όνειρα, είναι η κουλτούρα που έχει. Είναι τα όνειρα της κουλτούρας που έχει». Ακολούθησε έναν διαφορετικό δρόμο και πρωτοστάτησε μαζί με άλλους καλλιτέχνες το ’60 και ’70, για τη δημιουργία του Κινήματος «Νουέβο Κανσιονέρο» (Νέο τραγούδι), ενός μουσικο-λογοτεχνικού πολιτικού κινήματος ζωγράφων, ποιητών, λογοτεχνών, μουσικών, που βασίζονταν στη λαϊκή Αργεντίνικη παράδοση, τη συνέδεε με τον αντιδικτατορικό αγώνα και ασκούσε σκληρή κριτική στις χούντες.

Μοιράσου το άρθρο: