Η Ανακομιδή των Λειψάνων του Αγίου Νικολάου
18 Μαΐ 2018
Επιτροπή Αγώνα Πολιτών: «Οι προβοκάτορες δεν έχουν καμία θέση στην κοινωνία του Βόλου
18 Μαΐ 2018

Η εικονική πραγματικότητα στην υπηρεσία της εκπαίδευσης και της ψυχαγωγίας

Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά η πλατφόρμα εικονικής πραγματικότητας της ΕΡΤ

Μοιράσου το άρθρο:

Η εικονική πραγματικότητα στην υπηρεσία της εκπαίδευσης, των ψηφιακών παιχνιδιών, το animation, οι διαδραστικές τεχνολογίες γενικότερα και ειδικότερα στην τηλεόραση, είναι μεταξύ των θεμάτων που αναπτύσσονται σε επιστημονική ημερίδα στο Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών στην Πολυτεχνική Σχολή του Π.Θ. σήμερα, ενώ αύριο θα γίνει προβολή των βραβευμένων ταινιών (2017-2018) των ελληνικών φεστιβάλ κινουμένων σχεδίων.

Η ημερίδα έχει σκοπό να φωτίσει τις σύγχρονες προσεγγίσεις του animation στο πεδίο της εκπαίδευσης, εστιάζοντας στη χρήση των νέων τεχνολογιών και τις δυνατότητές τους για την ανάπτυξη σύνθετων εκπαιδευτικών δράσεων αλλά και ψηφιακών παιχνιδιών. Επιπλέον συζήτηση γίνεται και για το διάλογο ανάμεσα στις νέες τεχνολογίες και τα ΜΜΕ. Στο πλαίσιο αυτό παρουσιάστηκε για πρώτη φορά η πλατφόρμα εικονικής πραγματικότητας το ERT VR η οποία θα παρουσιαστεί επίσημα την 1η Ιουνίου σε μία μεγάλη εκδήλωση στο Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος στην Αθήνα.

Η εικονική πραγματικότητα απασχολεί τον αντιπρύτανη του Π.Θ., καθηγητή στο Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών Βασίλη Μπουρδάκη. «Εδώ και 25 χρόνια ασχολούμαι με το κομμάτι των αναπαραστάσεων και η έμφαση της δουλειάς μου είναι πάνω στην εικονική πραγματικότητα. Με τη νέα τεχνολογία να γίνεται προσβάσιμη λόγω υποδεκαπλασιασμού του κόστους της θα δείξουμε πως σχεδιάζεις και επικοινωνείς ένα project είτε αφορά στην αρχιτεκτονική, είτε στην τέχνη, σε ψηφιακό περιβάλλον. Επιπλέον η νέα τεχνολογία αφορά και τα ψηφιακά παιχνίδια και είναι ένα κομμάτι που μας ενδιαφέρει και σχεδιάζουμε ένα σχετικό μεταπτυχιακό» ανέφερε ο  κ. Μπουρδάκης.  «Οι εταιρείες που σχεδιάζουν ψηφιακά  παιχνίδια θέλουν μία καινούργια τεχνολογία για να κρατήσουν τον κόσμο τους και να τον βάλουν να ξαναπληρώσει να αγοράσει κάτι καινούργιο. Πλέον το budget του gaming έχει ξεπεράσει αυτό των ταινιών του Χόλυγουντ».

Ο σχεδιασμός σε εικονικό περιβάλλον ενός αρχιτεκτονήματος π.χ. μπορεί να παραμείνει στο ψηφιακό περιβάλλον και ποτέ να μην υλοποιηθεί. Αυτό μπορεί λοιπόν να είναι ένα παιχνίδι αλλά μπορεί να αποτελέσει και ένα εκπαιδευτικό εργαλείο. «Η ιδέα είναι να φτιάξω εφαρμογές που θα παραμείνουν στο ψηφιακό μέσο, θα βλέπονται μέσα από αυτό και θα βοηθούν στην κατανόηση διαδικασιών, στην εκπαίδευση ή οπουδήποτε. Εταιρείες ασχολούνται με την παραγωγή τέτοιου ψηφιακού υλικού είτε με την τεχνολογία της επαυξημένης πραγματικότητας, είτε με την τεχνολογία της βύθισης, εστιάζοντας στις ανάγκες εκπαίδευσης τεχνητών. Κυρίως για να μάθουν να χειρίζονται περίπλοκα μηχανήματα με ασφάλεια μέσα σε ένα ψηφιακό νοερό περιβάλλον», εξήγησε ο κ. Μπουρδάκης.

Επιπλέον η τεχνολογία αυτή συμβάλλει στην ανάπτυξη της διάδρασης που είναι το κεντρικό χαρακτηριστικό ενός ψηφιακού περιβάλλοντος. «Πετυχαίνω να αντιληφθούν οι  φοιτητές το concept του έξυπνου σπιτιού. Τον τρόπο δηλαδή που μπορεί να αποκτήσει ευφυΐα ένας χώρος. Έτσι περνούν πιο εύκολα οι ιδέες και δοκιμάζονται ώστε, όταν ασχοληθούν με τον ενεργειακό σχεδιασμό, συνδυάζουν τιςγνώσεις και στήνουν νέα κτίρια με βασικές αρχές εξοικονόμησης ενέργειας», επισήμανε ο κ. Μπουρδάκης.

Πρώτη παρουσίαση της πλατφόρμας εικονικής πραγματικότητας της ΕΡΤ

Στην ημερίδα παρουσιάστηκε το έργο που κάνει η ΕΡΤ για την ανάπτυξη των ψηφιακών και διαδικτυακών υπηρεσιών με άξονα την υβριδική πλατφόρμα υπηρεσιών της ERT Hybrid. Όπως ανέφερε ο Μάρκος Βογιατζόγλου, εντεταλμένος σύμβουλος για τα Νέα Μέσα της ΕΡΤ και το αρχείο, οι φοιτητές και η ακαδημαϊκή κοινότητα θα έχουν την ευκαιρία να δουν για πρώτη φορά την πλατφόρμα εικονικής πραγματικότητας, το ERT VR, που θα λειτουργήσει στο Mudial 2018, στο πλαίσιο των συνεργειών που αναπτύσσονται μεταξύ της ΕΡΤ και της τοπικής κοινωνίας, αλλά και της ακαδημαϊκής κοινότητας».

Οι πολίτες θα μπορούν δωρεάν, ανεξάρτητα από το είδος της συσκευής που διαθέτουν (κινητό, tablet, pc, smart tv),  να δουν αγώνες μέσω live streaming με 180 μοίρες, να δουν video clip 360 μοιρών. Π.χ. Ο χρήστης μπορεί να μπει νοερά μέσα στο γήπεδο και να δει τον ένα παίχτη ή τον άλλο, τον πάγκο της ομάδας και μετά πέραν αυτού θα έχει τη δυνατότητα να επιλέξει την κάμερα που θέλει να παρακολουθήσει τον αγώνα, είτε σε ζωντανή μετάδοση, είτε αργότερα.  «Αν υποθέσουμε ότι ο Μέσι πάρει μια κίτρινη κάρτα και εσύ θέλεις να δεις ότι σωστά την πήρε την κάρτα η όχι,  θα μπορείς να δεις τη φάση από 16 διαφορετικές κάμερες προκειμένου να είσαι σίγουρος ότι η απόφαση του διαιτητή είναι σωστή ή λάθος», εξήγησε ο κ. Βογιατζόγλου.

Κι όμως κινείται

Στη σημερινή εκπομπή «Η ζωή χωρίς ήρωες» φιλοξενήθηκαν οι διοργανωτές και συμμετέχοντες της επιστημονικής ημερίδας «κι όμως κινείται» Amimation- Εκπαίδευση- Νέες Τεχνολογίες του Τμήματος Αρχιτεκτονικής Μηχανικών της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, στο πλαίσιο της οποίας θα παρουσιαστεί και η διαδραστική τεχνολογία της τηλεόρασης της ΕΡΤ .

Καλεσμένοι οι: καθηγητής του Τμήματος Αρχιτεκτόνων Μηχανικών Σπύρος Παπαδόπουλος, ο οποίος μίλησε συνολικά για τη διοργάνωση, Μάρκος Βογιατζόγλου, σύμβουλος ΕΡΤ, υπεύθυνος για την Υβριδική Τηλεόραση, Βασίλης Καραμητσάνης, Πρόεδρος, ΑΣΙΦΑ ΕΛΛΑΣ Ελληνική Ένωση Κινουμένων Σχεδίων και Πρόεδρος Animasyros Διεθνές Φεστιβάλ και Αγορά Κινουμένων Σχεδίων, ο οποίος αναφέρθηκε στην πολιτιστική δράση περιφερειακής ανάπτυξης επικεντρωμένη στα κινούμενα σχέδια, Δημήτρης Σαββαϊδης, συντονιστής του TAF Festival, σεναριογράφος σκηνοθέτης, animator, ο οποίος παρουσίασε τη δράση της Θεσσαλονίκης σε σχέση με τη διεύρυνση της τέχνης του animation στην Ελλάδα και Βασίλης Μπούτος, Πρόεδρος ART European Animation Center, που μίλησε για το αρχαιότερο ελληνικό φεστιβάλ animation αυτό της Αθήνας.

Μοιράσου το άρθρο: